Kennismaking met Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Carlijn Thijssen - WaarBenJij.nu Kennismaking met Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Carlijn Thijssen - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Afrika

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

23 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

Gisterochtend was het dan toch echt tijd om te vertrekken. Mama, papa, Eef, René, Harrie en Marleen kwamen allemaal naar Brussel om Gaston en mij uit te zwaaien. Dat was nog even gezellig en ik kreeg nog enkele hele leuke persoonlijke cadeautje mee. Maar daarna was het helaas toch echt tijd om afscheid te nemen.

Na een lange vlucht, met tussenlanding in Kigali (Rwanda) kwamen we eindelijk aan in Entebbe. Hier werden we, verbazingwekkend genoeg, al opgewacht door een chauffeur. Dat verliep dus allemaal soepel. Samen met een andere student uit Wisconsin werden we naar onze verblijfplaats gebracht. Na een typisch afrikaanse rit, waarbij we vol verbazing naar de volgepakte boda boda's (Motod taxi's) keken, kwamen we aan in Edge house.

Vandaag zijn we rondgeleid in het ziekenhuis en de kampus door een Oegandese geneeskunde student. Het ziekenuis zien was heel bijzonder. Hoewel je weet dat je niet veel moet verwachten is het heel apart alles voor je eigen ogen te zien gebeuren. Daarna hebben een echte Oegandese maaltijd genuttigd bij een "restaurantje" op de campus waar de student ons mee naar toe nam.

De eerste nacht in Afrika was even wennen, en we werden al vroeg gewekt door het luide kerkgezang van de zondagsmis. Nu dus maar een beetje uitrusten en bijkomen van alle eerste indrukken. En natuurlijk mijn kamer versieren met het knutselpakket van Eef! (Foto's zullen volgen).

Een heleboel nieuwe dingen te ontdekken dus. We laten het maar een beetje op ons af komen. De warmte is ook nog behoorlijk wennen. Dus voorlopig houden we ons nog een beetje rustig.

• 23 Maart 2014 - 15:24

Iris:

Leuke foto's! Veel plezier!

• 23 Maart 2014 - 16:56

Wilma Peulen:

Hi Carlijn, leuk je verslag en foto's! We dachten al dat het warm zou zijn. Hadden gezien dat jullie onweer hebben gehad en hele hoge luchtvochtigheid bij 29 gr. Moet je inderdaad even aan wennen. Leuk dat jullie vandaag al een rondleiding hebben gehad en kennis hebben gemaakt met het ziekenhuis en studenten. Veel plezier verder!

• 24 Maart 2014 - 14:08

Charlotte:

Hoi Carlijn en Gaston,

Fijn dat de reis goed gelopen is. En nu genieten maar!!! Houd ons maar op de hoogte met foto's :)

Groetjes,

Charlotte