Safari Murchison Falls national park - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Carlijn Thijssen - WaarBenJij.nu Safari Murchison Falls national park - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Carlijn Thijssen - WaarBenJij.nu

Safari Murchison Falls national park

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

29 Maart 2014 | Oeganda, Kampala

Het moment waar we naar hebben uitgekeken: onze eerste safari! Woensdag ochtend waren we al vroeg op. Bepakt en bezakt liepen we naar het tankstation waar we zouden worden opgehaald. Toen het busje arriveerde (uiteraard dik een half uur te laat) kon de reis beginnen. Al snel kwamen we erachter dat we een hele leuke en gezellige groep hadden, met 4 duitsers, een brit, een amerikaanse en wij zelf. Lekker gevarieerd dus. Na zo'n 5 uur rijden kwamen we aan in het Murchison Falls national park. Hier kon de pret meteen beginnen. We zagen bavianen, een colobus aap, warthogs. Nog een dik uur later kwamen we aan bij de watervallen. Deze waren heel indrukwekkend! Daarna was het tijd om naar de het Chilli Restcamp te gaan en wat uit te rusten. We hadden een banda voor onszelf met sanitair, elektriciteit en een waaier. Helemaal prima dus.

De volgende dag moesten we heeeel vroeg op voor de game drive. Vier uur lang gingen we dieren spotten op de savanne. We zagen heel veel giraffen, antilopen, ugandan cob's, olifanten, vogels, een hyena en nog veel meer. Alleen leeuwen of luipaarden hebben we helaas niet gezien. 'S middags maakten we een boottocht over de Nijl, hier zagen we heel veel nijlpaarden, krokodillen (en baby krokodillen), en een hele kudde olifanten. Ook bekeken we de watervallen vanaf het water. Tijdens de tocht op de Nijl dronken we natuurlijk een Nile special (een van de 3 biermerken hier in Oeganda).

De laatste dag was het alweer tijd om naar huis te gaan. Halverwege maakten we een stop bij de Rhino Sanctuary. Dit is een beschermd gebied waar neushoorns gefokt worden zodat ze hopelijk ooit weer, zoals vroeger, in het park kunnen rondlopen. Hier konden we met een ranger (te voet!) de neushoorns bekijken. We konden heel dichtbij komen. Maar gelukkig waren dit witte neushoorns die niet agressief zijn. Maar dat maakte het niet minder spannend.

Toen we gisteravond thuis kwamen bleek dat de Belgische meiden een pannenkoeken avond hadden georganiseerd. Niet zo rustig als we verwacht hadden dus, maar wel heel gezellig. Vandaag komen we dus maar een beetje bij van alle drukte. Morgen weer een nieuw avontuur.

• 29 Maart 2014 - 16:17

Mam:

Hi lieverds,
    Klinkt allemaal erg leuk en spannend. Veel gezien dus. Voor de leeuwen moet er dus nog ooit een nieuwe safari georganiseerd worden. Lekker uitrusten nu.

Liefs

• 30 Maart 2014 - 00:08

Marleen:

Hoi Gaston en Carlijn,wat fijn dat jullie zo genieten. Mooie foto's Carlijn. Gr marleen